De volgende schokkende ervaring deelde Adri Franke (dan daarvoor) op onze facebook pagina. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Gisteren een heel bijzondere middag beleefd. Als je tv kijkt en je ziet hoe mensen worden opgelicht, dan denk je “dat zal mij niet overkomen”!
Werd ik gebeld door de service/helpdesk van Rabobank … met naam en toenaam van de beller. Er zou een bedrag geprobeerd zijn over te boeken, maar de bank had gezien dat het van een ip-adres afkwam wat ze niet vertrouwden. Moest alles opschrijven en er werden afspraken gemaakt met medewerkers van Vlissingen etc. Om een lang verhaal kort te houden :ruim 1,5 uur aan de lijn met deze man. Intussen (enorme twijfels) belde ik via een andere telefoon het nummer van de Rabobank helpdesk, kreeg ik de zelfde man aan de lijn (hoezo vertrouwen) ze zijn blijkbaar technisch in staat om zo’n nummer om te leiden. Hoe verder we ook kwamen de argwaan/twijfel bij mij werden steeds groter…. hoewel de man met namen en afspraken kwam van medewerkers van de Rabobank. Mobiel en computer bij de hand en gelukkig kan ik multitasken… maar het klopte niet. Mijn bankpas zou worden opgehaald. Intussen de politie gebeld. Samen met de politie een val opgezet ;helaas hadden zij waarschijnlijk door dat ik doorhad en wat zij van plan waren. De val is mislukt, mijn rekening geblokkeerd en nu met deze waarschuwing hopen dat er in zeeland geen andere mensen zijn die er wel intrappen. Zo gehaaid, zo correct, zo echt en met het echte telefoonnummer van de Rabobank.
Laat dit aub een waarschuwing zijn voor een ieder! Ben echt niet naïef of gek maar gelukkig sloeg de schrik om in realiteit en doortastendheid…… en gezond verstand. Ook met dank aan de politie!